Linkerbaan!

16 december 2017 - Bangkok, Thailand

Zo, Bangkok zit er voor ons weer bijna op. De backpacks zijn weer ingepakt, we gaan zo slapen want morgenmiddag vliegen we door naar Chiang Mai. We zijn er niet echt rauwig om dat we deze enorm grote stad gaan verruilen voor het noorden van het land! We zijn het er allebei over eens, wat een smerige stad is dit. Hier wonen ruim 8 miljoen mensen, ieder stukje grond wordt letterlijk benut om iets op te bouwen. Als je denkt dat Amsterdam een ramp is om auto te rijden, nou welkom in Bangkok! Hier rij je echt met gevaar voor eigen leven. Regels doen ze niet aan, gezellig kris kras door elkaar heen rijden. Af en toe een beetje toeteren als iemand niet opzij gaat en vooral lekker plankgas geven als het even kan. Wat wel bijzonder is, is dat het allemaal goed gaat en iedereen geduldig is en respect heeft voor elkaar.

Waar we maar steeds niet aan kunnen wennen is dat ze hier links rijden. Automatisch lopen we op de voetpaden aan de rechterkant en komen dan hordes tegenliggers tegen. We hadden eerst niet door waarom ze niet naar links gingen en stug bleven doorlopen en begonnen ze zelf irritant te vinden. Oh ja, oeps dat ligt toch echt aan ons zelf 😅 Tegen de tijd dat we naar huis gaan zijn we er waarschijnlijk net aan gewend...

Gister hebben we een vijf uur durende fiets- en boottour gedaan met Co van Kessel. Wat was dit een geweldige ervaring! Mowëra zat in een kinderzitje achterop en Gino en ik hadden allebei een stadsfiets. We hebben ontzettend veel van Bangkok gezien, dat het land niet echt geschikt is voor fietsers zijn we gister wel achter gekomen 🙈 Dwars door China Town gefietst, of ten minste een poging gedaan om te fietsen want we moesten om de zoveel meter stoppen om aan de kant te gaan voor volgeladen bussen of auto's. We fietsten door naar het "groene deel" van Bangkok en hebben een heel stuk gevaren. Tussendoor een heerlijke maaltijd bij local people gegeten, zelfs Mowëra vond het eten erg lekker! Ze viel erg goed in de smaak bij de Thai. Mensen zwaaiden en riepen naar haar. Ze vonden het prachtig om te zien hoe ze in haar zitje zat.

Vandaag een poging gedaan om het Koninklijk Paleis en tempel te zien. Dat we bedekt naar binnen moesten, dat wisten we. Van te voren een ontzettend modieuze sarong voor mij en een look a like harembroek voor Gino gekocht. Alleen ik werd geweigerd. Mijn hals zou te bloot zijn (?). Uh meneer, kijk er gaan meer mensen met een wat lager uitgesneden hals naar binnen dus dan kan ik toch ook? Nee serieus, ik mocht niet naar binnen. Mowëra was er klaar mee, krijsen in de buggy omdat ze moe was en ondertussen had ik er ook wel genoeg van. Ruim een uur bezig geweest om er te komen en met 10 minuten liepen we weer naar buiten 🤣 Ach ja, we hebben weer een ander deel van de stad gezien en kunnen in ieder geval zeggen dat we er zijn geweest 😏

Nou, morgen er weer op tijd uit en dan laten we Bangkok achter ons!

1. Precilia:
    16 december 2017
    Fantastisch guys, hartstikke leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben!! Love, X
  2. Marti:
    18 december 2017
    Niice!! Elke dag weer een nieuwe ervaring rijker! Veel plezier en Genietze met z'n 3'en. Ik ga jullie zekerweten volgen!! ❤️