Kamala Beach, nee bedankt!

28 december 2017 - Kamala Beach, Thailand

Zo, we verblijven inmiddels alweer een aantal dagen op Phuket, Kamala Beach. Wat een enorm verschil met de plaatsen waar we hiervoor zijn geweest. We vinden het allebei vreselijk. Het is hier zó toeristisch, net Salou 2.0. Natuurlijk hadden we het één het ander over Phuket gelezen, maar we lazen ook hele positieve verhalen vandaar we toch voor Phuket hadden gekozen. Het is hier in vergelijking met de andere plaatsen ontzettend duur, alles draait om het toerisme en het is alsof je in Rusland op vakantie bent in plaats van Thailand. Je ziet bijna niets anders dan hoog blonde vrouwen met volgespoten lippen en opgepompte mannen. Helaas hebben we onze trip en accomodaties van te voren vast gelegd en kunnen we hier niet eerder weg. Nog 1 nachtje en dan gaan we hier gelukkig weg! Daarnaast zijn mijn zus en Mike ook hier, dus we kunnen veel samen ondernemen wat het weer heel leuk maakt!

Inmiddels is in Nederland kerst weer voorbij. Het is dat we via sociaal media het één en ander mee kregen, maar anders hadden we niet in de gaten gehad dat het kerst zou zijn. Je ziet af en toe een verloren kerstboom bij een hotel staan, maar daarmee is ook alles gezegd. Eerste kerstdag hebben we bij de Italiaan doorgebracht, voor ons voelde het als een normale vakantiedag, niks speciaals! Tweede kerstdag hebben we bij Bill’s Grill gegeten. Blijkbaar een populair restaurant want reserveren was een must. Heerlijk even twee dagen geen rijst gegeten, want dat begin ik onderhand wel saai te vinden.

We wilden wat meer van dit eiland zien en hebben de afgelopen dagen stranden in de omgeving bezocht. Hup, met z’n zessen en twee buggy’s opgepropt in een tuktuk zitten, op zoek naar andere stranden. Phuket vinden we vreselijk vanwege het massa toerisme, maar de stranden zijn heel mooi. Ook de kleine meiden vinden het strand geweldig. Ze zijn druk met het zoeken naar schelpen, zandkastelen bouwen en natuurlijk zelf zwemmen in de zee!

Vandaag staat voor ons een relax dagje strand op het programma en gaan we vanavond naar het Central Festival Phuket. Dit schijnt een grote shoppingmall te zijn, dan kunnen we even los gaan met shoppen 😏