"Olifantje in het bos"

19 december 2017 - Chiang Mai, Thailand

Sinds zondagmiddag verblijven we in Chiang Mai en wat is dat een groot verschil met Bangkok! Het is hier zoveel rustiger en mooier. Voor Nederlandse begrippen zou dit nog steeds een drukke stad zijn maar het contrast met Bangkok is enorm! De mensen zijn hier nog vriendelijker, (wij westerlingen kunnen daar nog eens een voorbeeld aan nemen)  de natuur is prachtig en het is hier gezellig!

Maandag was het eindelijk zover, de dag waar we zo lang naar uit hebben gekeken. We gingen naar het Elephant Nature Park in het noorden van Chiang Mai. Wat was dit een geweldige dag! Eerst hebben we het voedsel gewassen en gesneden om het vervolgens te geven aan de olifanten. Best een beetje spannend want ze nemen zo het voedsel uit je handen en zo'n slurf voelt best raar aan 🙈 Maar onze Mowëra deinsde nergens voor terug, dit deed ze zonder ook maar even bang te zijn 💪🏽 Vervolgens mochten we een stuk door de jungle met ze lopen. En nee, niet van een ruime afstand maar serieus écht heel dichtbij. Soms dacht ik even, oké ik ben er geweest, maar hé we leven allemaal nog! Na het wandelen mochten we de olifanten gezellig wassen in de rivier en wat een pret was dit! Dat de olifanten van water houden hebben we wel gemerkt! Wat een lol om zo met z'n allen in het water te spelen en geweldig om te zien dat de olifanten "genieten". Nog even lekker eten met z'n allen en we konden de dag voldaan afsluiten.

Vandaag zijn we een dagje wezen cultuur snuiven. Ontzettende mooie tempels bezocht en Chiang mai van bovenaf gezien. Samen met Tua (mien zuster), Oom Mikey en kaka Isa-Faye hebben we een gezellig misselijkmakend taxiritje gemaakt, up to the north of Chiang Mai. We hebben de Doi Suthep bezocht, een legendarische bergtempel. Je moet bij aankomst wel even een klim van 309 traptreden maken, maar ja, als je wat wilt zien van dit mooie land moet je er ook wat voor over hebben! Hup, buggy's ingeklapt, de meiden op de rug, op naar boven! Schitterend uitzicht en mooie tempels om te bezichtigen. Na een tijdje te hebben rond gelopen hadden we wel weer genoeg gezien. Onze chauffeur bracht ons weer terug naar beneden en we hebben vervolgens deze heerlijke dag afgesloten met some delicious food 🍜🍱🍚🍦

Morgen staat ziplinen door de jungle voor mij en Gino op het programma! Dus nu snel oogjes toe en naar dromenland zodat we morgen fit genoeg zijn om net als Tarzan en Jane door de jungle te slingeren!

1. Helma:
    19 december 2017
    Wat een stoer verhaal met die olifanten en Mowera helemaal bang, geweldig!!
  2. BJ.Haria:
    20 december 2017
    mooie verhaal en Mowëra echte Sahuleka hahaha nou veel plezier en voorzichtig kusjes van opa en oma❤️
  3. Angelo:
    22 december 2017
    Leuk om te zien en horen dat jullie het naar de zin hebben👍🏽mooi hoor daar lekker genieten ❤👍🏽👊🏽😘